Autor: 021.rs

Novi Sad
30.04.2023.
12:37 > 12:37
Jedan Novosađanin sačinio je kompilaciju situacija u kojima se našao kao biciklista.

Komentari 150

  • Prsli Klark

    04.05.2023 07:06
    Iskuliraj malo
    Nemoj tako nasilnicki voziti i bice sve ok. Po ovom snimku nisi nista bolji od pesaka. Pofrebno je da prvi das primer ako vec zelis promenu. Tolerancija i ruzumevanje da je ovo zajednica a ne pista za trku je kljuc.
  • Živan

    03.05.2023 20:59
    Evo link pa pročitajte:
    https://www.paragraf.rs/100pitanja/prava_gradjana/obaveze-biciklista-u-saobracaju.html
    Znači, ne po trotoaru osim ako nije dozvoljeno posebnom oznakom, kao u Zmaj Jovinoj.
    Znači, ne kao manijak nego normalnom brzinom i pažljivo.
    Znači, na pešačom u raskrsnici propustiti pešaka jer nije normalno da se pešaci nagomilavaju na kolovozu pošto ne mogu da pređu od biciklista.
    Naravno da ima bahatih, rasejanih i ko zna kakvih još pešaka koji nonšalantno šetaju biciklističkom a trotoar je dva metra dalje ali ima i bicklista koji voze kao manijaci i još i snimaju.
    Nisu sve trake u Novom Sadu dvosmerne. Pre xy godina moj gari se, vozeći Apenac, sudario sa pijanim poštarom na Bulevaru. Em se dobro razbio em je platio kaznu, sudija za prekršaje ga pitao šta je radio u levoj traci.
    Mislim da svima treba malo više tolerancije.
  • Hvi

    03.05.2023 17:46
    @ Hvi
    30.04.2023 • 22:53
    Ajde ponovo procitaj sta si napisao i ukljuci malo, za trenutak mozak... ono... leva, desna strana... obelezeno, neobelezeno, mogu kako hocu... i te gluposti.
    -------------------------------------------
    O čemu ti? Pa nisam mogao napisati jasnije! To je po zakonu, nisam ja to smislio.
    Možda jeste za vas sa jeftinijim ulaznicama malo nerazumljivo ali ...

    Sve biciklističke staze u Ns su dvosmerne osim ako nije naznačeno drugačije.
    Znači podrazumevani stanje je da su dvosmerne.

  • Pop

    03.05.2023 15:07
    Staza-pešački
    Dve stvari:
    Raskrsnica kod Promenade; neka neko objasni biciklistima koji dolaze iz pravca Spensa da ako idu stazom crveno na semaforu nije samo kolima nego i njima, tj. moraju pustiti pešake da pređu bici stazu da bi prešli ulicu na njima zeleni.

    Drugo,
    Narodni front, Liman II. S jedne strane puta je dvosmerna staza biciklisti uporno voze trotoarima preko puta (OŠ Jovan Popović) i zvrndaju pešacima. Niko nije dužan da vam se skloni. Imate stazu preko puta.

    Ne znate pravila saobraćaja, bahati ste i bezobrazni.
  • driveM

    03.05.2023 14:49
    Isto mi se dešava na ulicama NS-a. Ali je ogromna razlika da li voziš brzo ili polako. Ako voziš brzo, kao gari na snimku, imaćeš puno šansi da izgubiš glavu ili pokupiš nekoga. Sporije je to mnogo bolje. JBG, jeste bici staza ali u gradu moraš da paziš i sebe i druge. Svakako bi bilo lepo da se svesto biciklistima značajno unapredi.
  • Mile

    03.05.2023 13:10
    Uzas
    Bukvalno svaki dan vozim ovim trasama, i desavaju mi se i gore scene to je svakodnevica. Morate otvoriti sestoro ociju kada vozite biciklistickom, jer je niko ne registruje.
  • pesak

    03.05.2023 11:44
    /
    bankine su spustene po celom gradu, to vise nije opravdanje za guranje kolica po biciklistickoj stazi! A pesaci gledaju samo pravo ispred sebe , nema vise pogled na levo i desno. Tacno je da pesaci imaju problem i dok medjusobnog ukrstanja
  • Biciklista

    03.05.2023 11:15
    Malo i o bahatosti biciklista
    Bilo bi interesantno sa se naprave snimke bahatih biciklista:
    - zbog brze vožnje biciklističom stazom, a pogotovo trotoarima
    - zbog vožnje bez ruku, dok se u isto vreme gleda i radi sa mobilmin telefonom.
    - pogotovo su agresivni raznosači (dostava).

    Ima toga još. Bilo bi zanimljivo videti i taj film.
  • Bojan

    03.05.2023 11:08
    @Mare

    Misliš na kamiondžije koji misle da je u redu da se parkiraju na svaku gradsku površinu na kojoj izričito ne piše da je zabranjeno? Ili na one koji koji se za Božić okupe specijalno da bi nas sve maksimano dr*ali kolonom kamiona po gradu? Jeste, stvarno su divni.
  • Đorđe

    03.05.2023 10:58
    Učinite nešto!!!
    Biciklisti su najgora vrsta u Novom Sadu, misle da su bogom dani. Ne poštuju nikoga u saobraćaju, naleću na pešake. Nikakvu signalizaciju ne koriste prilikom kretanja, izleću na put velikom brzinom. Voze po pešačkoj zoni i parkovima. Noćna mora su za roditelje sa malom decom.
  • Mare

    03.05.2023 10:37
    Ista stvar sa automobilima i biciklistima. Ne gledaju kad skreću desno, idu brzo preko prelaza, ne možes da ih na vreme vidiš, katastrofa. Malo putem, malo, bic. stazom, malo trotoarom.... Vozači najviše poštuju pravila a kamiondžije pogotovo
  • Vlada

    03.05.2023 10:36
    @@

    Hvala ti što si mi još jednom potvrdio da sve vas ljubitelje "jednosmernih staza" krasi ne samo nepoznavanje propisa, nego i nerazumevanje pročitanog.
  • Novosadjanin

    03.05.2023 10:36
    Pešaci
    "Muve bez glave" ako je nesto uzasno to su pesaci oko Futoške, Promenade i Z. stanice (naravno i ostalih delova grada)... vecina ljudi iz provincije koji ne kontaju biciklisticku stazu. Nisu problem samo stariju sugradjani vec i majke sa decom ... Cini se "mozga bez"! Ali, posto nije kaznjivo .. onda je valjda ok
  • Zoki

    03.05.2023 09:42
    Cini mi se da ovi sto pricaju o jednosmernim biciklistickim stazama, nikada u zivotu nisu ni seli na bicikli.
  • Fujoslav

    03.05.2023 09:40
    Gariša smeta ti deda što ide smeće da baci, pa obiđi ga, prikoči stotiknu a nemoj da hejtuješ i šatro isteruješ neku pravdu. Ili baba koja vuče kolica po bici stazi, pa da jer ima ivičnjake visoke a možda ima jaja u kolicima, dakle nije ona kriva nego šugavi neuređen grad. Smorio si i ne doprinosiš rešenju problema.
  • Марта

    03.05.2023 08:41
    Посебан
    Круг пакла за возаче ,,Глова,, Волта,,
    То јури где стигне, прелеће раскрснице, пешачке стазе, не звони, само јури.
  • Aleksej

    03.05.2023 07:53
    Uh...
    Ma ljudi su stoka. Na futoskoj pijaci kada krdo vidi futoski ili vjeternicki autobus, krdo samo krene i ne gleda, isto i semafor. Ako i gleda, to je u telefon.
  • Mare

    02.05.2023 23:02
    @
    Je li osuđen pravnosnažno, platio oportunitet ili je samo dobio prijavu?

    Znam nekoga ko je dobio prekršajnu za vožnju u suprotnom smeru kod Limanske pijace od policije, nije hteo da plati, otišao u prekršajni sud, rekao ovo što sam ja napisao i sud je odbacio prekršajni zahtev. Kod krivične prijave za saobraćajnu nezgodu se ne radi samo o smeru, već o činjenici da je nastala saobraćajna nezgoda i da ju je neko nekako uzrokovao.

    U zdravlje.
  • @Mare

    02.05.2023 20:47
    Možete Vi to tako da tumačite, ali je moj drugar je nedavno dobio krivičnu prijavu, nakon što je u sudaru sa biciklistkinjom, koji se desio na Bulevaru Oslobođenja, povredio istu vozeći u suprotnom smeru.
    Do tada je tumačio zakon na način kako mu odgovara, kao i većina bahatih biciklista u ovom gradu.
  • Mare

    02.05.2023 17:48
    @Keyser Soze
    Biciklistička staza je po zakonskoj definiciji koja važi od 2009. godine put, a put je po pravilu dvosmeran, osim ako nije signalizacijom i oznakama određeno drugačije. Odredba na koju ciljaš (član 89, stav 3 ZOBS) glasi:

    "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u OBA smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."

    Ovo u prevodu znači da se na DVOSMERNIM BICIKLISTIČKIM STAZAMA vozač kreće DESNOM STRANOM, što je isto pravilo kao i za kretanje automobila kolovozom. Ovaj član ama baš ništa ne govori o jednosmernim stazama. Ako je u pitanju biciklistička traka, kao u Kisačkoj, važi drugo pravilo (stav 2):

    "Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja."

    znači ne DVOSMERNA biciklistička traka, već ako postoji biciklistička traka.

    Kao biciklista, pešak i vozač, molim sve ljude koji žele nešto da nauče i da doprinesu bezbednosti saobraćaja da promisle i pročitaju ono što piše u zakonu pre nego što savetuju druge, umesto da promovišu pravila koja primenjivana pre 40 godina.

    Svi smo u obavezi da u saobraćaju pazimo jedni na druge i najbolje bi bilo da to svi radimo, a ne samo neki.
  • Nemanja

    02.05.2023 17:33
    Bicycle race
    Gari sa snimka vozi kao potpuni moron, mene bi bilo sramota još da isterujem neku pravdu ovako...ovo je analogno tome da vozač automobila ne pipa kočnicu i drži stalno na 50-70km/h, bez obzira na "prilagođavanje vožnje uslovima saobraćaja". Kao što ulice i bulevari nisu Navak pista, ni biciklistička staza ti nije olimpijsko borilište da se zaletiš i negoduješ što te ometaju u postavljanju novih "rekorda". Lik bi trebao da na osnovu ovog snimka popase kaznu k’o da je snimao kako Bembarom izvlači 250 na autoputu...
  • @Vlada

    02.05.2023 16:34
    Član 89

    Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.

    Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.

    Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.

    Ako se dva ili više vozača bicikala, mopeda i tricikala kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.
  • minjko

    02.05.2023 15:22
    e moj ti
    Kao biciklista ne mogu da se složim u mnogim situacijama sa Aleksandrom. Njemu nažalost nedostaje malo tolerancije po čemu su Novosadjani poznati (bar su bili). I za koji moj snimaš svoju vožnju biciklom? Da bi nekog ponizio a sebe uzdigao? To je odlika veoma plitkih osoba. Narativ u video je više nego težak za slušanje, "ja sam nepogrešiv i najbolji". A vožnja u suprotnom smeru?
  • Bb

    02.05.2023 14:47
    Prvenstvo
    Ko ima prvenstvo pesak ili biciklista?
    Moje misljenje je da previše tražite i da ste razmaženi mnogo.
    Govorim o biciklistima u novom sadu! Prvi vi ne postujete pešaka kada prelazi biciklisticku stazu nego legnete na ono vase zvonce ko slepera da vozite!
  • Sneza

    02.05.2023 14:09
    A mozda da usporis kod raskrsnica i prilagodis brzinu voznje bicikla saobracaju? Bez obzira sto postoje i pravila(kao npr. da treba sici sa bicikla kad se prelazi ulica ukoliko ne postoji biciklisticka staza), isto tako postoje i guzve, a i nepropisno zauzet trotor, pa mamama sa kolicima ne preostaje dovoljno mesta na ravnoj povrsini mimo putokaza za slepe gde treba voditi racuna i o ljudima generalno. Da pokusas prvo da 'pljucnes' na neke druge nepravilnosti? Naravno, ukoliko smes :)
  • Prolaznik

    02.05.2023 13:46
    Ovo je samo posledica...
    ...gubitka obzira prema drugima. Bici staze su tek vidljiva i opasna demonstracija nebrige prema svim ljudima koji nisu "ja". To se dugo leči, jedno 30 godina pravne države.
  • Vlada

    02.05.2023 12:12
    @Keyser Soze

    Već treći dan čekam da neko navede to famozno "slovo u zakonu", ali kako se ispostavlja, teško je naći nešto što ne postoji.
  • Kops

    02.05.2023 11:11
    Naslov
    Mene pre par nedelja odvalio kombi u jaše tomića. Makaze u trci frci. Nisam hteo ga tužim. Eto zato.
  • lala53

    02.05.2023 10:35
    bic.staze
    Postovani Aleksandre, pregledao sam Vas video i ne kazem da niste u pravu ali ono sto sam ja primetio da Vi uglavnom vozite levom biciklistickom stazom iako postoji i druga na drugoj starni ulice sto znaci da vi vozite u pogresnom smeru. Dugo Vi vozite i prebrzo i to narocito kod autobuskih stajalista ( dva puta kod Futoske pijace ) i opet se zalecete u pesake i naglo kocite. Danas sutra i Vi cete biti stariji vozicete se autobusom ali morate voziti i uvek desnom biciklistickom stazom u pravcu saobracaja.
  • Keyser Soze

    02.05.2023 10:18
    @Vlada

    Nikad nisu bile dvosmerne osim ukoliko to znakom nije bilo naglaseno (sto je bilo retko). Ovo je jedno od onih slova u zakonu koja se stalno krsi al se niko ne kaznjava (otprilike kao i za vezivanje pojasa pozadi u autu).
  • Ns

    02.05.2023 10:12
    Limarija se popravi kicma ne
    Ma svete krave biciklisti sto u saobracaju uce na Redditu i misle da se saobracaj vrti oko njih. Toliko sam se gluposti naslusao a najveca je bila od jednog pametnjakovica koji je tvrdio da "nema veze sto je (njemu) crveno na semaforu, on je na pesackom (projurio na crveno u raskrsnicu na pola crvenog bukvalno!) i da ja moram da ga pustim". E tu je pala svadja a blago takvima sto uopste zivu glavu u saobracaju sacuvaju. Bog cuva budale!
  • Vlada

    02.05.2023 09:19
    @/

    Šta lupetaš ti nesrećniče? Ko nam je to "postavio staze"? Staze u Novom Sadu su oduvek bile široke i dvosmerne, uzmi neku terapiju, neophodna ti je.
  • majski praznik

    02.05.2023 08:15
    mama oprostiti
    kad telefoniraju dok guraju kolica trotoarom jer nemaju kad da vode razgovore sem u setnji, sto guraju bicikl stazama je je jedino tamo ravna staza, ali ne kad tel na peš prelazima i bicikl stazama ili kad stoje na trotoaru a decu drze na bicikl stazi.
  • Biciklistaipešakivoz

    02.05.2023 08:11
    ako onda
    ako onaj koji izlazi iz vozila ima pednost u odnosu na onog koji vozi trakom kojom ovaj treba da izadje onda po toj logioci i i ko izlazi iz busa ima prednost u odnosu na bicikliste.
  • nije stoposto

    02.05.2023 07:49
    kao osloboditelj
    kad persak prelazi ukicu na zeleno onda treba da ima prednost i u odnosu na biciklixticku stazu kao na na trotoar. Biciklisti je tada CRVENO.
  • @odgovor na komentar

    02.05.2023 00:29
    Ah, evo ga klasicni tastatura ke*ac, cim mu neko nije po volji mora da voli zvalavog. Zvone mi mosusi za tebe i za zvalavog, bitno da si napomenuo da si visokoobrazovana osoba (citaj: puca te kompleks vise vrednosti). Poenta price je da prozivas druge da su nepismeni i tu napravis gresku, ne mozes 4 recenice da proveris za pravopisne greske a o znacima interpunkcije i upotrebi velikog slova da ne pricamo visokoobrazovani majstore srpskog jezika i pravopisa.
    Dakle, nisu svi koji se ne slazu sa tobom agresivni (mada iz tvojih komentara izbija poprilicno agresije), nisi jedini koji je ovde visokoobrazovan (ali bitno da to moras da napomenes) i nisu svi koji se ne slazu sa tobom SNS podguzne muve.
  • I jedno i drugo

    02.05.2023 00:02
    Bahatost svih učesnika
    Prava tema, ali ne samo iz ugla bicikliste. Pogotovo ne ovakvog, koji ima gomilu prekršaja na snimku. I sam sam i biciklista i pešak i vozač. Problem sa biciklističkim stazama u Novom Sadu je postoji ne samo zbog kretanja pešaka, već u još većoj meri zbog vožnje skutera i motocikala, kojima to zakon ne dozvoljava (osim na biciklističkoj traci, koja je iscrtana na kolovozu). Na Bulevaru oslobođenja motociklisti projure biciklističkom stazom i pored patrole saobraćajne policije, koja uopšte ne reaguje na to. Pešaci se šetaju po biciklističkim stazama, ali i mnogi voze bicikl po trotoarima. Jednom rečju, bahati i jedni i drugi. Posebna priča je kretanje biciklista pored pešačkih prelaza, gde uopšte ne poštuju pešake i pogrešno smatraju da biciklisti imaju prednost u odnosu na pešake. Zato bi trebalo uvesti obavezu polaganja PSP za one bicikliste koji ne poseduju vozačku dozvolu, odnosno nisu prošli obuku u auto-školi. I, na kraju, saobraćajna policija ne postoji u ovom gradu, osim za rad na radaru i uviđaje saobraćajnih nezgoda. Pravo je čudo da saobraćaj uopšte i funkcioniše.
  • La

    01.05.2023 22:44
    Sklanjaj se gari
    Novosadski bicklisti umišljaju da voze najmanje tenk.
  • Timko

    01.05.2023 21:59
    Slažem se da se pešaci ne trebaju kretati po biciklističkim stazama, ali zato na svim ostalim saobraćajnim površinama (pešačkim i kolskim) biciklisti ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju.
  • Vesna

    01.05.2023 21:26
    Bolje da je sišao sa bicikla kad prelazi ulicu nego što drugima ser. .
  • Boro iz Pobede

    01.05.2023 21:17
    Covek svo vreme vozi u kontra smeru apeluje na ponasanje pesaka! Ako se biciklom vozi u kontra smeru veca ste opasnost za bicikliste koji vam dolaze u susret nego pesaci! Novosanjani desnom stranom ulice vozite biciklove!
  • za kejzer zose

    01.05.2023 20:40
    .
    meni je pandur zamalo napisao kaznu jer sam vozila bajk putem u Cara Dušana i vratio me na trotoar
    tu je biciklistička isprekidana
  • Pakao

    01.05.2023 20:31
    Au, samo kad vidim na ove bickliste da se zale, oni su slag na tortu na ovaj ocajan saobracaj u gradu. Kad se zalete i izlete iz mrtvog ugla na pesackom, valjda misle da su bogom dani pa ce svi da se zalede u mestu kad se oni pojave, ove dostave da ne spominjem ili ove umisljene koji voze putem dok sa strane imaju biciklisticku stazu pa usporavaju saobracaj…
  • Re

    01.05.2023 20:28
    Jedno vreme se kontrolisalo ali ne znam zasto vise ne, zasto je ponovo dozvoljna voznja biciklista pesackom zonom u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj !?


    Jure kao muve bez glave u vec ogromnoj guzvi pesaka
  • G pen

    01.05.2023 18:28
    Branka Bajica je ulica kr****a jer probajte proci biciklistickom stazom. Nece ici tako lako zbog mama sa kolicima i ostalim umisljenim velicinama
  • /

    01.05.2023 18:21
    /
    @vlada
    obzirom da se pozivate na one neke zemlje.
    dvosmerne biciklisticke trake se u njima ne postavljaju sa obe strane puta kao ovde u novom sadu po bulevarima i futoskom putu
  • /

    01.05.2023 18:17
    /
    Vlada
    kao sto sam vec kucao, u saobracaju se vidi koliko ova ....drzava podilazi bahatosti i bezobrazluku, ne samo vozacima kola.
    zato ti je prosirio staze kako bi dobio opravdanje za dvosmerno kretanje
  • Odgovor na komentar

    01.05.2023 17:14
    @Film je..
    @film je..
    Da u pravu ste i znam da se NEPISMEN pise ZAJEDNO.
    Toliko ste agresivni i zajedljivi a to se vidi po komentaru,samo kada ste primetili pogresno napisanu rec koja je eto slucajno nastala tako sto je visokoobrazovana i kulturna osoba slucajno pipnula RAZMAK na tastaturi ali to o vama vise govori nego o mojoj pismenosti MAJSTORE!
    MAJSTORE da li i prvorodjenog zovete ŠEFE ;)
  • Zoki

    01.05.2023 16:42
    Zakon
    Ajmo barem da procitamo:

    Član 89
    "Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h."

    Član 96
    "Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i najkraćim putem, nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način"
  • Zoran

    01.05.2023 15:46
    Odmah posle tenkista su ovi biciklisti sa svojim uverenjem da mož' da protera gde god i fa svi treba da im se sklanjaju.
  • @Mitke83

    01.05.2023 15:28
    Mitke83
    01.05.2023 • 14:17
    Ovaj gari lud,sklonite se da JA profuram.Alo decko mame sa decom imaju prednost!!!

    Pa sto ne setaju posred Bulevara ili levom trakom auto puta Milos Veliki, ako imaju prednost? Tamo je bas super ravno.
  • Biciklizam

    01.05.2023 15:12
    Svaki put kada prođem od futoške do lutrije, naiđem na osam do dvanaest biciklista koji voze trotoarom. Pored onolikih staza. Pa se pitam, da li je Biciklizam bolest ili sekta?
  • Biciklista,pesak,voz

    01.05.2023 15:04
    Hmmm..
    Pa ti si ,Aleksandre,napravio mnogo prekrsaja. Ne znam odakli ti obraz da kritikujes?
    Ne vidim da si stao i propustio pesake prilikom prelaska biciklisticke staze...pogotovo u nastavku semafora??? A imaju prednost. Punom brzinom prelazis pesacki prelaz..a ocekujes da te primeti vozac...hahaha...Jednog dana ce ti "drugovi pomoci da shvatis".
  • Mitke83

    01.05.2023 14:17
    Ovaj gari lud,sklonite se da JA profuram.Alo decko mame sa decom imaju prednost!!!
  • Jači tlači

    01.05.2023 13:54
    Pešaci su izgubili trotoare, jer su džipovi isterali bicikliste. Teror biciklista je strašan nad pešacima.
  • Bolek

    01.05.2023 13:40
    @@Film je

    Taj brzinometar nema veze s životom jer pokazuje da vozi 20km/h kad je već skoro stao, a dozvoljena brzina je svakako do 35.
  • @Film je

    01.05.2023 11:46
    1) Pise brzina na snimku, vidimo koliko vozi i krsi zakon nevezano za to sto je film ubrzan
    2) Nepismen se pise zajedno majstore
  • Keyser Soze

    01.05.2023 11:43
    @Basara

    Zaboravio si i voznju po pesackoj stazi na neparnoj strani Cara Dusana. Jos ti mamlazi zvone da se pomeris
  • Vlada

    01.05.2023 11:36
    @NS

    Ne znam da li si ovaj komentar poslao da bi potrvrdio da sam u pravu, ili da pokažeš svima da ne razumeš razliku između biciklističke staze i biciklističke trake.
    Dok nam ne raščistiš tu nedoumicu, ja ću i dalje strpljivo čekati da mi navedeš odredbe zakona koje se bave smerom vožnje na biciklističkoj STAZI.
  • Film je

    01.05.2023 11:00
    UBRZAN EJ
    Kako se ko ponaša u saobraćaju To je stvar Pre svega saobraćajne kulture ako je imate i poznajete pravila saobraćaja kao i lične kulture ako imate odakle da je donesete.....ovo prepucavanje u nekim komentarima postaje smešno jer je čovek ubrzao film da bi mi videli svo ponašanje mnogih ljudi... ali zaista,u ovako ne pismenom a agresivnom drustvu svasta se može očekivati.
  • I biciklista

    01.05.2023 10:51
    I pesak
    Svi pešaci u Novom Sadu kao i mame, bake i ostali sa dečijim kolicima zatim roleri i slični učesnici na BICIKLISTICKKIM STAZAMA moraju se konačno navići na iste jer je i to deo saobraćajne trake. Ne gledaju ni levo ni desno kad prelaze... pa se pitam i sve vas pitam,da li bi isto tako išli po tranvajskim šinama u Beogradu jer je to tamo specifičan oblik saobraćaja kao i biciklističke staze u Novom Sadu.
    Ajde bez mrznje i negativnih lajkova malo samo razmislite?????
    Vazi?
  • Učesnik u saobraćaju

    01.05.2023 10:38
    Svako ima problem
    Odličan video ali opis nije dobar. Video takođe prikazuje problem pešaka sa biciklistima. Ako uzmemo obzir da za biciklistu dok je na biciklu važe pravila kao za automobile i ako biciklističku stazu zamislimo kao kolovoz videćemo da se u ovome videu biciklista pravi mnogo prekršaja i ozbiljno ugrožava bezbednost pešaka. U pojedinim momentima je ovo ozbiljna nasilnička vožnja. Dakle, zamislite da je ovo snimano iz kola i da je u pitanju kolovoz, šta bi rekli za vozača?
  • NS

    01.05.2023 10:15
    ZOBS
    *nisam NS sa kojim se Vlada dopisuje

    Član 7

    13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,

    25) pešačka staza je put koji je namenjen isključivo za kretanje pešaka,

    26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,

    26a) pešačko-biciklistička staza je put namenjen za kretanje pešaka i biciklista,

    31) vozilo je sredstvo koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za kretanje po putu,

    32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove,


    Član 25

    Vozač vozila koje obilazi vozilo za javni prevoz putnika, odnosno autobus kojim se obavlja prevoz putnika za sopstvene potrebe, koje se nalazi na stajalištu, mora da upravlja vozilom tako da ne ugrožava lice koje u to vozilo ulazi ili izlazi.

    Lice iz stava 1. ovog člana, koje zbog ulaska, odnosno izlaska iz vozila treba da stupi na kolovoz, dužno je da se prethodno uveri da stupanjem na kolovoz ne ometa saobraćaj i ne ugrožava bezbednost saobraćaja.

    Vozač vozila mora da se zaustavi iza vozila iz stava 1. ovog člana, kada lica koja ulaze, odnosno izlaze iz tog vozila, moraju da pređu preko saobraćajne trake, odnosno biciklističke staze ili trake kojom se vozilo kreće.


    *slučajno se poklopilo sa Vlada i NS prepiskom oko smerova.
  • gMilance

    01.05.2023 09:57
    Biciklisticke staze
    UŽAS! Ne treba lepši komentar.
    U 90% ulica u Novom Sadu nema trotoara!
    Gde, kako i kuda da majke sa kolicima provozaju
    svoje bebe??
    Na početku braće Ribmikar je trotoar širok samo 20cm,
    Ta stvar je TOTALNO neuređena u Novom Sadu.
    Posebna stvar su pešački prelazi koji su ekstra retki.
    SRAMOTA ZA URBANISTE !!!!!!!!!!!!!!!
  • NS

    01.05.2023 09:45
    ZOBS
    Član 40

    Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.

    Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.


    Član 89

    Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.

    Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.

    Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.

    Ako se dva ili više vozača bicikala, mopeda i tricikala kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.


    Član 161

    Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselja u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.

    Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/h.

    Zona usporenog saobraćaja mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.


  • MilovanTelep

    01.05.2023 09:15
    Jako si pametan
    Ajde sad napravi kompilaciju za bicikliste na Telepu koji voze u suprotnom smeru.A kako brate kad si i ti sve vreme vozio u suprotnom smeru.
  • Vlada

    01.05.2023 09:03
    @NS

    Željno iščekujem da mi navedepš odredbe zakona koje se bave smerom vožnje na biciklističkoj stazi. A dotle samo brini da ti ostaneš u jenom komadu.
  • Daki

    01.05.2023 08:06
    Ne puletaj
    Pjesački nije staza za bicikliste tako da bi biciklista trebo da sidje sa bicikla i pregura ga
  • xx

    01.05.2023 03:53
    talibanisanje.... treba podici komunikaciju svih ucesnika u saobracaju i u zivotu, ovo "ja gledam svoja posla" to nema nigde.... deli se staza, deli ulica, deli grad, deli drzava.... iskulirajte malo talibani
  • Veljaš

    01.05.2023 00:42
    Vozim i ja bajk
    I pazim kad vozim,prilagođavam se.A ovaj što je snimao ,zaslužuje lakat u svakoj prilici.
  • Milan

    01.05.2023 00:27
    Kako se vozi generano, malo ljudi gine.
    Rak-rana ovog naroda u zadnjih 1200 godina je škola, obrazovanje.
    To je ovde prokleto, kao i svako pismen.
    No ipak pravila postoje, ali i niko spreman da ih poštuje, a ponajmanje da ih i sprovede. Kako na biciklističkoj stazi, trotoaru ili cesti, tako i u svim sferama društva. Ulice prepune điha,điha ležećih, semafora neusklađenih šuma-šumarum, mame sa bebama u kolicima na biciklističkoj stazi među rolerašima, nigde parkinga... I eto nas tu gde smo... Škole valja pozatvarati jer niču "de luxe" klajdže i splavovi... Žuraja!
  • BOBA

    01.05.2023 00:03
    Trebalo bi nacrtati zebre i na biciklističke staze. Pešaci imaju prednost u odnosu na bicikliste!
  • NStulip

    30.04.2023 23:57
    @Liman
    Gde nema uslova za voznju bicikla, bicikli se gura. Odakle vam ideja da ako nemate stazu da mozete da vozite kroz pesacku zonu??? Da ne kazem kako se ovi dostavljaci zalecu kroz pesake. Ako nema staze, bicikli se ili vozi po kolovozu ili se gura po trotoaru.
  • Radoslav

    30.04.2023 23:24
    Biciklisti
    Su najgori ucesnici u saobracaju,pod hitno uvesti testove i polaganje za bicikl
  • Trubadurka

    30.04.2023 23:10
    Pešak
    Ako si normalan, prelaziš na zeleno, držiš desno na trotoaru i zebri, gledaš levo-desno pre nego što zakoračiš na biciklističku stazu ili da pređeš put. Svi ostali su degenerici i ne tolerišem više ništa jer ti za toliko pameti ne treba fakultet, samo zdrav razum.
  • DB

    30.04.2023 23:03
    Obrnuta psihologija
    Nek napravi sad video kako biciklisti voze po tartan stazi na keju, po trotoaru za pesake u mise dimitrijevica koji je malo siri od 1m, kako voze putem pa na semaforu kad je crveno na semaforu preseku preko pesackog prelaza umesto da se zaustave, kako se iz desne trecine kolovozne trake ne prestroje u levu zatim daju signal rukom da ce skrenuti levo nego samo iseku traku... Pesaci zaista ne vode racuna o biciklistima ali isto tako biciklisti ne vode racuna o saobracaju, kao ni vozaci el. trotineta, vozaci automobila... Nije poenta u prevoznom sredstvu nego u opstoj kulturi nas kao ljudi...
  • @ Hvi

    30.04.2023 22:53
    Ajde ponovo procitaj sta si napisao i ukljuci malo, za trenutak mozak... ono... leva, desna strana... obelezeno, neobelezeno, mogu kako hocu... i te gluposti.
  • Mama

    30.04.2023 22:44
    Dosta
    A šta je sa ovim biciklistima koji lete pored igrališta u Futoškom parku, zvone deci da se sklone i budu agresivni kada ima dece koja se igraju NA IGRANIŠTU i misle da imaju pravo da idu kako hoće bez obzira za bezbednost dece koja se igraju. Takođe, na pešačkim prelazima, imajte na umu da je neophodno da pešaci moraju da prođu kroz biciklističku stazu da bi se vratili na trotoar. Neko mora da stane. Zar nema smisla da onaj ko NIJE na ULICI stane i čeka da pešaci sa ulice mogu da izađu na trotoar? Naučite kako da vozite bicikl sa poštovanjem, posebno u blizini dece pored igralište.
  • Zakon je los

    30.04.2023 22:43
    Zakon je los
    Da biste bili pesak ne morate nista da znate. Da biste bili biciklista morate dobro poznavati pravila pisana i nepisana u saobracaju. Za vozaca svi znaju. Skole treba da edukuju decu pravilima saobracaja, pa ce dobro dete biti dobar pesak biciklista ili vozac. Malo ima propisa u zakonu koji definisu ponasanje pesaka i biciklista. Dobar pesak bice dobar biciklista i vozac. Biciklista se na putu zaobilazi kao da je sirine automobila, to 99 posto vozaca ne postuje. 90 posto vozaca ne propusta vozila GSP kod stajalista jer ne znaju da GSP ima prednost!
  • VV NS

    30.04.2023 22:18
    Liman 2, OŠ Jovan Popović
    Na snimku na 7:45 pravi grešku, jer vozi trotoarom iako na drugoj strani ulice postoji dvosmerna bic. staza.
    Svakodnevno tuda prolazim i šizim od biciklista koji to rade. Inače lično skoro svakodnevno vozim bicikl.
  • Pers

    30.04.2023 22:12
    Druže, ponašaš se kao da je biciklistička autoban, trebalo bi te uhapsiti zbog brzine kojom si prolazio preko pešačkih prelaza...dobro je da nekog nisi oborio. Pa i na putu postoji ograničenje u oblasti škole. Gde piše da ti treba da voziš bez ograničenja na biciklističkoj...
  • Zlaja

    30.04.2023 22:02
    Da, Novi Sad je idealan za vožnju bicikla i uglavnom ima biciklističke staze. Ali biciklisti, kao i pešaci nemaju kulturu življenja u velikom gradu. Svi nekako smatraju da su samo oni u pravu, da su bogom dani da se kreću bez ograničenja pa onda biciklistima smeta što na semaforima ne mogu da "prolete" preko raskrsnice zbog žene ili bake koja gura kolica na ispustu pored ivičnjaka. Kad kažem prolete mislim i na pešačke prelaze gde biciklisti sa biciklom na baterije, trotinetisti a pogotovo dobavljači u punoj brzini prelaze bez gledanja sa 30-40 km na sat kada zapravo ne mogu ni da se uoče od vozača koji imaju uslovno desno. Letenje preko pešačkog prelaza je zapravo zabranjeno, biciklisti treba da se kreću brzinom pešaka isto kao i na trotoaru ili u pešačkoj zoni. Pešaci koji su zaglavili na biciklističkoj trebaju da budu opmenuti zvoncetom koji biciklisti obično nemaju, a pogotovo je opasno što nemaju nikakvu signalizaciju a o svetlećem prsluku noću i kavigi da ne govorim. I da, tamo gde nema biciklističke, jedan metar od puta, osim ako nije autoput, je rezervisan za bicikliste i slobodno mogu da ga koriste a automobili trebaju da ih tretiraju kao da je drugi automobil ispred njih...
  • Zebra

    30.04.2023 21:50
    Svaki učesnik u sqobraćaju bi trebao da oseti kako je u koži onog drugog. Vozač auta da zna kakav je osećaj kad prođe sa 80kmh na 30cm od bicikliste to nikad ne bi uradio. Ni biciklista ne bi sa 40kmh prelazio ulicu gde auto ima uslovno skretanje desno, zato sto bi znao da ga ne vidi. Isto tako je i sa pešacima i biciklistima. Kroz Kamenički park se zalete biciklima i ja treba da razmišljam da li će malo dete da se pomeri tako da ga ovaj što juri pokupi. Tu je dozvoljena brzina pešaka. Isto tako pešak koji iskorači bez gledanja na biciklističku stazu rizikuje razne frakture. Sve u svemu mali je broj normalnih.
  • Saša

    30.04.2023 21:48
    Kultura
    Osnovno, kada izađete iz svog stana radi svojih potreba uvek treba imati na umu da su i drugi ljudi napolju radi svojih. Treba se uskladiti sa drugima. Jednostavno treba biti kulturan.
    U klipu se vide razni bahati i nekulturni ljudi kao i ovaj što je snimao, ali i normalni koji jednostavno nisu u svakom momentu skoncentrisani. Grad je pretrpan bez infrastrukture koja bi ispratila toliki broj stanovnika. Tu je osnovni problem pored kulture.
  • easy rider

    30.04.2023 21:02
    Momak je potpuno u pravu kada komentariše ponašanje većine pešaka svih fela.
    Sa druge strane brine me kako će izgledati njegov komentar NS saobraćaja kada mu tata kupi kola. Naj**bali smo.
  • Zozon

    30.04.2023 20:54
    .
    Ovde vidim svi zaboravljaju jednu osnovnu stvar, a to je da biciklista i pešak u ovoj zemlji a i verovatno svuda, može biti bilo ko. Koliko znam za biciklo i dalje ne treba nikakva dozvola niti bilo kakav test o poznavanju propisa?? Isto je i za pešake, dakle bilo bi vrlo glupo očekivati da svi koji su na ulici znaju sve i normalno je da dolazi do ovih konfliktnih situacija, ono što nije normalno je da upravo takvi koji ne poznaju materiju sole pamet drugima. A to su biciklisti i pešaci.
  • Vozač

    30.04.2023 20:38
    Dva komentara
    1. Voziš prebrzo u mnogim situacijama iz snimka (gužve, malo-malo pa prelazak na deo van biciklističke staze itd), bez obzira na to ko je "kriv" za to što se prelazi na deo van staze nije zdravorazumski toliko voziti brzo,
    2. Nema nijednog prelaska bicikliste na crveno, prelaska preko pešačkog, niti vožnje van biciklističke staze, tako da je klip nerealan. :)
  • NS

    30.04.2023 20:16
    @Vlada
    Ti baš imaš sreće što još voziš bajs u jednom komadu. Pogledaj malo zakon, šta kaže o smeru vožnje na biciklističkoj stazi, lepo tamo sve piše. Ali, šta će tebi zakon, ti znaš kako je to "oduvek bilo".
  • Nenad

    30.04.2023 19:58
    Da, lik je ovde napravio nekoliko prekršaja, ali suština ostaje. Biciklističke staze niko ne konstatuje. Pešaci se ponašaju kao obezglavljena kokoš.
    Ja ne mogu da shvatim kako neko ko provede više od 72h u Novom Sadu može ovoliko da bude nemaran prema biciklističkom saobraćaju kao što je to većina pešaka u gradu.
  • zuzi

    30.04.2023 19:24
    pozdrav
    za pčelicu Maju
    veću glupost nisam pročitala
    postoje i majke tipa guram kolica po biciklističkoj jer mi pločice na trotoaru bude dete jedva je zaspalo
  • Liman

    30.04.2023 18:30
    @Basara
    - vožnja bicikla po pešačkoj stazi duž Novosadskog sajma je potpuno opravdana, pošto nema biciklističke staze a zabranjeno nam je da vozimo po putu
    - vožnja bicikla po pešačkoj stazi na bulevaru Mihajla Pupina je potpuno na mestu, pošto nema biciklističke staze a nije bezbedno voziti po putu
    - vožnja po pešačkoj stazi od Radničkog univerziteta do Ulice Modene je potpuno na mestu, pošto nema druge opcije
    - po tartan stazi na keju u svakom trenutku šeta oko 30-tak pešaka a prođe možda jedan biciklista dnevno
    - to što smatraš pešačkom stazom na Varadinskoj dugi je jednim delom biciklistička traka
    - vožnja kroz pešačku zonu Zmaj Jovina - Dunavska je potpuno na mestu, pošto su umesto biciklističkih staza napravljeni kafići
  • Vlada

    30.04.2023 18:17
    @@

    Skoro si shvatio. Staze koristimo kao i pre nebuloznih znakova koje su postavili amateri. Znači gde god je dovoljno široko da se vozi u oba smera, vozi se tako, a tamo gde je usko vozi se samo u smeru saobraćaja - iako je recimo na jednom delu Cara Lazara staza od jedva metar obeležena kao dvosmerna. Samo pitaj kad ne znaš, sve ću ti objasniti.
  • Vagica

    30.04.2023 18:16
    Ne vozim bajs po gradu.
    Vozim auto, izleću mi biciklisti na njihovo crveno, iz žbunja, redovno Braće Ribnikara - Futoški put, redovno. Srećom nikoga do sada nisam udarila, zakočim.
    Kao pešaka me je udario biciklista dok sam se okretala od prodavnice, na pešačkoj stazi, uz urlike "gde gledaš", takođe u Braće Ribnikara.
    O onima koji vode kućiće na povocu 3 metra dalje od njih da ne pričam, nemaš kuda da prođeš pa moraš ili na bici stazu ili kroz blato. Iasto tako i one koji zauzmu celu pešačku stazu, ide njih npr. 4 i rašire se.
    U vožnji su najgori oni bahati - da li vozači, biciklisti ili pešaci, svejedno je.
  • dule

    30.04.2023 18:09
    Trt
    30.04.2023 • 15:41
    @dule

    Pešaci nemaju aposlutno nikakvu prednost kad prelaze biciklističku stazu kod autobuskih stanica. Stav zakona koji navodiš kaže samo da su dužni da pređu stazu najkraćom mogućom putanjom, što 99% pešaka na snimku ne radi. Prosto je neverovatno kako u ovakvim situacijama ljudi ne samo da lažu o propisima, nego se direktno pozivaju na zakonske odredbe koje pokazuju da nisu u pravu, čime dokazuju da ne razumeju zakon ni kad ga pročitaju.






    Da si ti meni ziv i zdrav, procitaj ponovo ceo moj komentar pa probaj da shvatis sta je tu citat a sta moj tekst.

    Naravno, prihvatam izvinjenje unapred.
  • Izzy

    30.04.2023 17:54
    Svakodnevni biciklista
    Svaki dan idem biciklom tokom cele godine, i zimi i leti... Svaki dan prođem pored Futoške pijace. To je strašno koliko pešaka istrčava na biciklističku stazu. Omiljene su mi mame i tate sa kolicima. Koliko moraš biti glup da dete voziš na stazi gde ti nije mesto samo zato što na pešačkom delu moraš da odigneš kolica?! I ja sam gurala kolica, ali nikad po putu niti biciklističkoj stazi. Vrlo je jednostavno... biciklisti na biciklističkoj, a pešaci na pešačkoj stazi. I da... Gledaj levo i desno pre nego što kreneš!
  • Споменка

    30.04.2023 17:54
    Увести Г дозволе за бициклисте
    На селу ти полицемен тражи кацигу и прслук за вожњу бициклом 5000 казна у граду други закони можеш да дивљаш до миле воље поготово бајсови брзе хране
  • Drago

    30.04.2023 17:53
    !?
    Biciklisti su najveci rizik po saobracaj,90% njih ne znaju pravila saobracaja,a kada su u saobracaju misle da su svemogući,i da su glavni akteri istog,prelaze put u punoj brzini,bez ikakve zadrske,jednom recju uzas
  • :/

    30.04.2023 17:50
    -
    @Maja

    Pa nista, onda da pocnu da guraju kolica sa decom po kolovozu?
    Ipak tu najmanje prepreka ima.
  • :D

    30.04.2023 17:36
    Pozdrav za Aleksandra
  • @Vlada

    30.04.2023 17:12
    Vlada
    30.04.2023 • 15:54
    @The Fixer
    Na Bulevaru je izričito obeleženo da su staze dvosmerne. Nezavisno od toga, sve biciklističke staze u NS (osim ovih novih iscrtanih) su uvek bile dvosmerne i ljudi ih tako koriste. Drago mi je da sam ti razrešio nedoumicu.

    Znaci, one koje su obelezene da su dvosmerne su dvosmerne, a one koje nisu obelezene kao dvosmerne su isto dvosmerne jer ih ljudi tako koriste? Pa, bravo.
  • Lale

    30.04.2023 17:11
    @dvosmerni Vlada
    Biciklističke staze nisu dvosmerne zato što su ih oduvek tako ljudi koristili i nikako ne bi trebale da budu - osim gde to nije iscrtano sa sve razdelnom linijom. Vožnja biciklističkom stazom u suprotnom smeru sa 30km/h pravi ozbiljan problem i vozačima automobila i pešacima. Pored staza biciklisti sve više koriste i trotoare umesto kolovoz i često bez zvonca. Stalno se prave poređenja sa uređenim gradovima u Evropi, ali daleko smo mi od toga. Tamo su staze za bicikle potpuno obeležene, kao i pravci kretanja.
  • Aleh

    30.04.2023 17:08
    Ovom momku i njemu sličnima hitno zabraniti upravljanje biciklom, vratiti po kazni među pešake, pa onda na polaganje ispita o vožnji u prenaseljenom gradu i najprometnijim ulicama! Ovakvih se treba plašiti! Pešaci su muve bez glave, vozači nestrpljivi, mame sa kolicima nemaju mnogo izbora, al ovaj ima i zvono i kočnice i mozak u glavi, pa ne koristi ništa od toga!
  • Ha

    30.04.2023 16:58
    Ha
    Biciklisti, roleraši, skejteri, električni skejteri, motori...itd. sve ih zaticem kako zuje dok vozim auto na drumu. Kako sve da ih uocim???
  • Hvi

    30.04.2023 16:56
    @The Fixer
    30.04.2023 • 14:18
    Pitanje

    Sve biciklističke staze u Ns su dvosmerne osim ako nije naznačeno drugačije. Znači podrazumevani stanje je da su dvosmerne.
  • Детелинара

    30.04.2023 16:47
    Возим кола, возим бајс, и пешак сам често кад шетам пса. Одговорно тврдим да у свакој групи учесника у саобраћају има бахатих.
  • Basara

    30.04.2023 16:35
    -Vožnja bicikla po pešačkoj stazi duž Novosadskog sajma
    -Vožnja bicikla po pešačkoj stazi na bulevaru Mihajla Pupina
    - Vožnja po pešačkoj stazi od Radničkog univerziteta do Ulice Modene, preko pešačkog prelaza u Mihajla Pupina
    -Vožnja po tartan stazi na keju
    - Vožnja po pešačkoj stazi na Varadinskoj dugi
    - vožnja kroz pešačku zonu Zmaj Jovina - Dunavska
    ...
    To očekujemo u nastavku videa?
  • U pravu je sve

    30.04.2023 16:31
    Od ovih na rolerima ne mozes ziveti, pobacaju one noge na po metar i levo i desno pri brzini od 120 km/h.
    Ovi sto bulje u telefon kao omadjijani pa onda kao jeleni pred farovima..o njima ne treba vise ni pricati.
    Obe kategorije u fazonu: ,,Nek' ostali gledaju, mene zabole bas, ja sam pesak!"
  • /

    30.04.2023 16:24
    /
    @Vlada
    nemoj lagati da su biciklisticke staze novoga sada bile dvosmerne.
    to su postale tek 90ih kada je bahatost i samozivost uzela maha
  • Marija

    30.04.2023 16:06
    Hm
    U svim tekstovima o biciklistima javljaju se mlade majke da objasne kako je teško preći kolicima visoku bankinu na prelazu ili kako moraju da siđu na biciklističkim stazu zbog nečega.... Pitam se kako će te žene odgajati tu decu, ako nisu u stanju da guraju fensi kolica sa ogromnim gumama, amortizerima, preko ulice.... Sama sam dvoje podigla i vozala u kolicima bez prelaska na bici stazu. Uvek kad to vidim pitam se što ne idu kolovozom, praktično je to isto.... Na stranu sad ko je u pravu, pešak, biciklista, vozač automobila, saobraćajna kultura nam je nula (kao i sva ostala), ali ovo je baš baš nebezbedno....
  • bananarama

    30.04.2023 15:58
    Ja samo znam da me biciklista nikada u životu nije propustio da pređem ulicu na pešačkom prelazu iako se on kreće kolovozom pa samim tim i za njega važe potpuno identični propisi kao i za vozače automobila, buseva, kamiona, . . .
    Na primer, prelazim ulicu na obeleženim pešačkom prelazu, sva motorna vozila su se zaustavila da me puste da pređem ulicu, ali u puno situacija se odnegde stvori biciklista koji se ili provuče između dva vozila ili se provuče između vozila i ivičnjaka i pravo ide tačno na pešaka uz redovne povike gde ćeš, gde gledaš, kud si krenuo. Pa prijatelju, vidiš valjda da su se sva motorna vozila zaustavila da propuste pešaka a ti se biciklom zalećeš i obilaziš ih i pešaku sečeš pravac kretanja.
    Nikada nisam video da ih zbog toga saobraćajna policija zaustavlja i kažnjava. Isto tako ih nikada ne kažnjavaju kada dok okreću pedale sa obe ruke drže telefon, bleje u njega i kuckaju poruku.
    Na Pozorišnom trgu voze brzinom munje iako ima znak da se mogu kretati isključivo brzinom hoda pešaka. U Zmaj Jovinoj im je zabranjena vožnja, smeju samo da guraju bicikli, ali i tamo jure i voze slalom i još urlaju na pešake i decu. A policije nigde da ih malo prizemlje sa ispisivanjem kazni.
  • Vlada

    30.04.2023 15:54
    @The Fixer
    Na Bulevaru je izričito obeleženo da su staze dvosmerne. Nezavisno od toga, sve biciklističke staze u NS (osim ovih novih iscrtanih) su uvek bile dvosmerne i ljudi ih tako koriste. Drago mi je da sam ti razrešio nedoumicu.
  • R

    30.04.2023 15:48
    A biciklisti koji jure u pešačkoj zoni?!
  • Drns

    30.04.2023 15:42
    Super
    Ja ću ovo isto da snimim, ali gledano iz ugla vozača, i iz ugla pešaka.
  • Trt

    30.04.2023 15:41
    @dule

    Pešaci nemaju aposlutno nikakvu prednost kad prelaze biciklističku stazu kod autobuskih stanica. Stav zakona koji navodiš kaže samo da su dužni da pređu stazu najkraćom mogućom putanjom, što 99% pešaka na snimku ne radi. Prosto je neverovatno kako u ovakvim situacijama ljudi ne samo da lažu o propisima, nego se direktno pozivaju na zakonske odredbe koje pokazuju da nisu u pravu, čime dokazuju da ne razumeju zakon ni kad ga pročitaju.
  • Nss

    30.04.2023 15:29
    Samo nemojte ulecati na raskrsnicu na crveno i sve ok. Ako je na semaforu crveno a sekunde su zute boje to znaci da ne smete uci u raskrsnicu i to odbrojava za one koji su vec na prelazu da imaju toliko vremena da zavrse prelazak ulice.
  • Kormanski

    30.04.2023 15:14
    Pešacima ograniciti kretanje na sat vremena dnevno iskljucivo obelezenim stazama sirine 20cm i uz obavezu da se kreću u koloni!
  • dule

    30.04.2023 15:05
    Andrash
    30.04.2023 • 13:51
    Biciklisti i vozači
    Koliko biciklista zna i poštuje, da kada se njihova biciklistička staza ukršta sa ulicom postoje pravila koja 95% biciklista ne poštuje.
    Ako ima semafor ili znak, u redu poštuje se signalizacija. Ukoliko pak nema signalizacije važi pravilo desne ruke.
    Dakle ako biciklista stazom prelazi ulicu i vozilo mu dolazi sa desne strane dužan je da se zaustavi i propusti vozilo.
    Kada gura bicikl onda je pešak i vozila su dužna da ga propuste na pešačkom prelazu.
    Biciklisti nisu pešaci!



    Zanimljivo gledište, nisam o tome razmišljao nikad. Ali pogledajte zobs, član 47, stav 2.
    U svakom slučaju zakon je mogao i jasnije i bolje da bude napisan.
  • dule

    30.04.2023 14:59
    Nikola
    30.04.2023 • 13:20
    Pa u većini situacija pokazuje sopstvenu bahatost. Pešaci imaju prednost na pešačkim i kod stanica busa, a on treba da sačeka. Isto i kad staza nije označena, nego "podrazumeva" da je biciklistička, je l' treba ljudi po blatu da idu? Samo polako i uz međusobno poštovanje i svima je ok, a ovako kao on samo nabija tenziju i sebi i drugima.




    Pogledati zobs, član 96, stav 1
  • Sajko

    30.04.2023 14:58
    Citam komentare i niko da spomene koliko pesaci ne gledaju ni levo ni desno. Isti slucaj je i kada prelaze raskrsnicu. Treba svi da obrate paznju,manite se telefona i slusalica a pogotovo vozaci bicikala. Stanes sa strane lepo i obavi razgovor ili napisi poruku. Ali najgore mi je kada vidim roditelje sa decom na stazi.Ne smeta meni,ja uvek usporim,svirnem ako treba i stanem. Ali ima svakakvih ludaka na biciklu koji cak zele i namerno da udare nekoga
  • BojaNS

    30.04.2023 14:53
    @dejan, netacno
    Nije tacno. Na pesacko biciklisticim prelazima biciklisti ne treba da guraju bicikli, nego da voze. Na pesackom prelazu biciklisti TREBA da guraju bicikli. Procitaj zakon.
  • Bojan

    30.04.2023 14:53
    @Dejan

    Na snimku ne postoji nijedan primer gde je trebalo da siđe s bicikla i gura ga preko prelaza, zato što je u svakoj situaciji išao biciklističkom stazom. Nauči saobraćajna pravila i nemoj više da se blamiraš.
  • Daisy

    30.04.2023 14:51
    Biciklistkinja
    Prvo,ovaj decko bahato vozi. Ja cesto idem biciklom i ovakvi biciklisti mi idu na zivce. Jurca, zvonce nema, tu je pitanje kad ce nekog potkaciti.
    Medjutim, u nekim situacijama jeste u pravu. Ljudi idu biciklistickom stazom setaju, dzogiraju, voze skejt, rolere... kao da je sportska staza a ne za bicikle. Kolica sa bebama necu komentarisati, prvo zauzimaju veci deo staze, drugo kako se majke ne plase da ce neki kao ovaj naici i katapultirati njihovu bebu u svemir. Posle ce im djavo biti kriv, samo jer ih mrzi da na prelazu spuste i dignu kolica kao da je prelaz na tri metra.
  • Bojan

    30.04.2023 14:48
    @Andrash

    Ponovo isto lupetanje bahatih vozača. Dužni ste da propustite SVE što vam se pojavi na pešačkom prelazu, kakvo pravilo desne ruke i slične somnambulne gluposti.
  • deda

    30.04.2023 14:47
    @Maja
    Pokusajte u Danskoj da vozite kolica po bike stazi pa cete imati posla sa socijalnom sluzbom, kojoj cete morati dokazati da ste podobni za roditelja jer bebinu bezbednost podredjujete svojoj udobnosti.
  • Bas

    30.04.2023 14:32
    "Fama o biciklistima"... pročitati.. pošto su svi inoverni i inomisleći oterani ili proterani, mora neko neprijatelj biti.
  • Dema Gogić

    30.04.2023 14:26
    Na pesackim prelazima i na autobuskim stajalistama ovaj pametnjak nijednom nigde nije u pravu. I tacka.
  • Pokojni Čika Franja

    30.04.2023 14:19
    et Lale
    @Lale

    Nije — ostavio je nešto i tebi da uradiš . . . Kavaljerski, ako mene pitaš . . .
    Malo domaćeg zadatka, za vanškolske aktivnosti (-;
  • The Fixer

    30.04.2023 14:18
    Pitanje
    Mene zanima da li bicikl sme da se kreće biciklističkom stazom u oba smera ako to nije na stazi naznačeno? Na primer, na Bulevaru postoje dve staze (recimo ovako - desna i leva staza), a nije na njima označeno da je dozvoljen saobraćaj u oba smera, pa me zanima da li bicikl sme da se kreće levom stazom (suprotno od smera saobraćaja vozila)? Jer, čini mi se da sam na ovom snimku video da se ovaj biciklista upravo tako ponaša, a oduvek me je ovo zanimalo...Ako ima neko odgovor ?
  • Haos

    30.04.2023 14:04
    Slažem se sa prethodnim komentarom. Treba pokazati sve probleme, svih grupa, pa naći zajedničko rešenje.
    Meni kao vozaču, redovno izleću na put biciklisti, kao i pešaci, koji pređu ulicu mrtvi-hladni gde nije prelaz... Čak se ni ne izvine, niti pogledaju u vozilo da daju znak kako su me primetili.
    A tek vozači što se bahato guraju i rade šta hoće.

    Ustvari, situacija u gradu je za sve loša, tj dosta nekulture i ne obaziranja na druge. Dosta guranja i drskosti. Jeste porastao grad, ali opet...

    Svaka čast izuzecima.
  • XxxxX

    30.04.2023 14:02
    Većina situacija je izlazak iz busa i prelazak preko pešačkog koji vode preko biciklističke staze. Ima i onih koji idu kao mule ne gledajući, ali nijednom nisam primetio da momčina koristi zvonce. Koliko mi se čini ni nema ga.
  • mm

    30.04.2023 13:59
    kreten
    ovaj je teski kreten..sve prikazano sa pesacima je jer je grad tako napravio da se iz busa izlazi na biciklisticku ili trotoar za pesake zauzele baste i frizideri...kreten
  • Dejan

    30.04.2023 13:55
    Čovek je apsolutno u pravu da na biciklističke staze nisu mesto za pešake, za rolere, za stajanje i čekanje autobusa, za kolica sa bebama i za šetanje pasa, ali takođe ovaj gospodin je izgleda zaboravio na sledeće: Biciklisti na pešačkom prelazu moraju sići s bicikla i gurati ga preko raskrsnice, hodajući.

    Dakle ne jurcati preko puta brzinom većom od 20km/h.
  • marjan

    30.04.2023 13:52
    kao svakodnevni biciklista, slažem se da mnogima fali saobraćajne kulture i to je lako uočljivo i na snimcima, ali i sam autor snimka često uleće neprikladnom brzinom u gužve, recimo oko futoške pijace ili stanica, gde onda mora da manevriše levo desno u milisekundama da bi izbegao sve pešake. ili recimo di su radovi, pa kaže "aj ovde su radovi, al pogledajte koji slalom treba napraviti". pa druže ako znaš da su radovi a znaš jer imaš oči onda ne praviš slalom nego prilagodiš brzinu. i ne nabijaš se pešacima u pozadinu nego kupiš zvonce pa im prizvoniš dok imaju vremena da se sklone i onda i ti možeš da voziš kako treba.

    da skratim, kupi zvonce bogamazo!!
  • Andrash

    30.04.2023 13:51
    Biciklisti i vozači
    Koliko biciklista zna i poštuje, da kada se njihova biciklistička staza ukršta sa ulicom postoje pravila koja 95% biciklista ne poštuje.
    Ako ima semafor ili znak, u redu poštuje se signalizacija. Ukoliko pak nema signalizacije važi pravilo desne ruke.
    Dakle ako biciklista stazom prelazi ulicu i vozilo mu dolazi sa desne strane dužan je da se zaustavi i propusti vozilo.
    Kada gura bicikl onda je pešak i vozila su dužna da ga propuste na pešačkom prelazu.
    Biciklisti nisu pešaci!
  • Gore

    30.04.2023 13:47
    Peteovaradin
    Meni na trotinetu jako smetaju pešaci, a i biciklisti.
  • Miodrag

    30.04.2023 13:45
    Na kružnim tokovima, najopasniji su biciklisti.
  • Ce

    30.04.2023 13:45
    Biciklisti su najgora kategorija u saobracaju. Nepoznaju saobracajne propose I misle da su uvek upravu, skloni su svadjama I raspravama sa ostalim ucesnicima u saobracaju.
    Cast izuzecima.
  • Ćale

    30.04.2023 13:44
    @Lale
    Nije brt, čeka tebe da izbaciš tvoju kompilaciju koju si napravio nalazeći se u pomenutim ulogama.
  • Tapkalo

    30.04.2023 13:36
    Da primetim. Na snimku se vide bulevari i ulice NS koje imaju bicik.staze sa obe strane i gde nije oznaceno da je staza dvosmerna onda je jednosmerna- desnom stazom vozis uvek. Vidi se da i biciklista- snimatelj isto vozi preko ogranicenja brzine,ne usporava na raskrsnicama,ukrstanjima,pored autobuskih stajalista,pesackih prelaza. Ne propusta pesake na pesackom i koji dolaze sa pesackog prema trotoaru. Ne daje zvucna upozorenja,znak rukom za promenu smera kretanja- i kod promene trake kod zaobilazenja prepreka na stazi i drugih ucesnika u saobracaju- biciklista,pesaka. U sledecem komentaru o pesacima.
  • Nikola

    30.04.2023 13:27
    Ovaj čovek malko preteruje.
    On je dužan da propusti pešaka koji prelazi biciklističku stazu na mestima gde je to predviđeno, a on to čak nema ni nameru da uradi i ako je pešak već započeo radnju prelaska.
    Po snimscima bi se čak reklo da on nema nameru ni da uspori sve dok ne dođe do situacije realnog kontakta sa drugima.
    Druga je priča sa saobraćajno nepismenim osobama koje idu podužno po biciklističkoj stazi. Ali to je već stvar kulture i uterivanja kulture od strane nadležnih organa koji izgleda nema nameru da to počnu da sprovode.
  • Aleksandar

    30.04.2023 13:24
    Zvonce
    Zvonce na bicikli i kad kreneš ne prestaješ da zvoniš
  • 543

    30.04.2023 13:24
    Ko tebi dozvoli da vozis u saobracaju? Na cemu si?
  • Maja

    30.04.2023 13:21
    Evo ja ću da vam objasnim zašto majke sa bebama idu po biciklističkoj.Zato što je neki stručnjak novijih akademija popločao ceo grad i napravio trotoare sa udubljenjima,kanalicama gde god postoji oluk ( na svakih 4-5 m)da bi kao voda oticala tuda( kad pada kiša svakako je sve mokro i voda ionako uvek ide gde ona hoće).E sad zamislite da gurate kolica svaki dan i na svakih par metara vam točkovi prvo prednji pa zadnji upadaju u te rupe!Onda morate da stanete,pa nagnete kolica da točkovi izadju pa za par metara ponovo!Kako li je bebama to samo one znaju.A ako ćemo iskreno i biciklisti voze po trotoarima,po pešačkoj zoni,po keju,u jednosmernim ulicama u suprotnom pravcu tako da smo egal.
  • Nikola

    30.04.2023 13:20
    Pa u većini situacija pokazuje sopstvenu bahatost. Pešaci imaju prednost na pešačkim i kod stanica busa, a on treba da sačeka. Isto i kad staza nije označena, nego "podrazumeva" da je biciklistička, je l' treba ljudi po blatu da idu? Samo polako i uz međusobno poštovanje i svima je ok, a ovako kao on samo nabija tenziju i sebi i drugima.
  • Andrash

    30.04.2023 13:15
    Biciklisti i vozači
    Koliko biciklista zna i poštuje, da kada se njihova biciklistička staza ukršta sa ulicom postoje pravila koja 95% biciklista ne poštuje.
    Ako ima semafor ili znak, u redu poštuje se signalizacija. Ukoliko pak nema signalizacije važi pravilo desne ruke.
    Dakle ako biciklista stazom prelazi ulicu i vozilo mu dolazi sa desne strane dužan je da se zaustavi i propusti vozilo.
    Kada gura bicikl onda je pešak i vozila su dužna da ga propuste na pešačkom prelazu.
    Biciklisti nisu pešaci!
  • Marko

    30.04.2023 13:11
    A kad ja stavim kompilaciju sa svoje kamere iz automobila… biciklisti su toliki divljaci na putu da nemam reči… apsolutno ne postovanje pravila, dovode i sebe i druge u opasnost svakodnevno…
  • Mrcke

    30.04.2023 13:11
    Procenat debila među pešacima nije ništa veći od procenta istih, među vozačima i biciklistima. Tako je to u zemlji degenerika.
  • Kako to?

    30.04.2023 13:08
    Autoru,prvo ne poznajes sobracajne propise,nemas saobracajnu kulturu a ni licnu. Svaka greska pesaka pada u vodu pred tvojim greskama koje su i u vecem rangu i izazivaju vecu opasnost od pesackih gresaka. Inace bi treba na kurs saobracajnih propisa za voznju bajsa. Ako ne kapiras svoje greske molim te na psiho- fizicki pregled.
  • Sale

    30.04.2023 13:08
    Zjuuu
    Ala ti juris tim biciklom, prijatelju kocnice ti ne rade bas sve...tacno sam tako i zamisljao logiku nekog bicikliste, sklanjajte se sa svete staze biciklisticke, nek stane svet kad prolazim, nek se bebe ne radjaju i nek se sklone stari i nemocni.
  • Lale

    30.04.2023 12:52
    A nije prikazao sve probleme pesaka sa biciklistima? Ili svih vozaca sa biciklistima?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna